Formularz wyszukiwania
Zaloguj
Logo ZUT Uczelnia powstała w wyniku połączenia Akademii Rolniczej w Szczecinie i Politechniki Szczecińskiej

Ogłoszenia dla pracowników

ZUT zapłonie miłością... 14 lutego

Młodzi sercem i duchem, piękni i inteligentni. Poznali się na Politechnice Szczecińskiej i Akademii Rolniczej albo zaraz po połączeniu tych dwóch uczelni - na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie. Po raz drugi chcemy zaprosić na wspólne spotkanie wszystkie pary, które zakochały się na studiach, lub podczas pracy na uczelni, jak również studentów i pracowników ZUT, którzy chcą wraz ze swoją połówką spędzić z nami wspólnie czas.

ZUT tworzy pary – pod takim hasłem 14 lutego 2020r. odbędzie się drugi zjazd par ZUT.

Więcej informacji.

Warsztaty: Dobry wniosek do Horyzontu 2020 Twoją szansą na sukces

Regionalny Punkt Kontaktowy PR UE w Szczecinie przygotował dla Państwa na warsztaty, które odbędą się dnia 6 lutego 2020 r. w godzinach 09.00-15.00 w Regionalnym Centrum Innowacji i Transferu Technologii ZUT w Szczecinie.
Spotkanie adresowane jest do naukowców, przedsiębiorców oraz reprezentantów innych podmiotów sektora publicznego zainteresowanych przygotowaniem wniosku o wsparcie z programu ramowego Horyzont 2020.

Podczas warsztatów wyjaśnimy jak przełożyć pomysł na projekt, omówimy skład konsorcjum i rolę koordynatora oraz strukturę wniosku, a także przedstawimy możliwość zostania ekspertem Komisji Europejskiej. Ćwiczenia praktyczne utrwalą wiedzę, pozwolą uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania i umożliwią wymianę wartościowych informacji.

Warsztaty poprowadzą: konsultanci Regionalnego Punktu Kontaktowego Programów Ramowych UE w Szczecinie: p. Agnieszka Korpal i p. Sara Tabor-Osińska.

Zapraszamy do rejestracji!

O przyjęciu na wydarzenie decyduje kolejność zgłoszeń.

W razie pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu: e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 91 449 47 23 lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 991 45 49.

Dzięki dofinansowaniu z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego udział w szkoleniu jest bezpłatny.

Ustawa o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych nakłada na strony internetowe ZUT nowe obowiązki.
Wspomniana ustawa w art. 10 zobowiązuje podmioty publiczne do sporządzania i publikowania Deklaracji Dostępności.

Celem publikacji Deklaracji Dostępności jest umożliwienie zapoznania się z informacjami dotyczącymi dostępności podmiotu publicznego. Informacje te przydadzą się przede wszystkim osobom z niepełnosprawnościami, które będą dzięki temu wiedzieć, jakie pomoce czy rozwiązania wspierające są dostępne w odniesieniu do danego podmiotu.

Deklaracja dostępności:

  • powinna być przygotowana w formacie HTML, w jego dowolnej wersji.
  • powinna być w pełni dostępna cyfrowo, nawet jeżeli sama strona internetowa lub aplikacja mobilna nie jest dostępna cyfrowo.
  • powinna spełniać określone warunki techniczne.
  • powinna być opublikowana do 31 marca 2020 roku.

Za brak deklaracji dostępności grożą sankcje finansowe.

Więcej informacji.

NCBiR prowadzi nabór wniosków, w ramach programu sektorowego GameINN-IV, które:

  1. obejmują badania przemysłowe i eksperymentalne prace rozwojowe albo eksperymentalne prace rozwojowe;
  2. mogą obejmować również prace przedwdrożeniowe.

Wnioski można składać wyłącznie za pośrednictwem systemu informatycznego IP od 16 grudnia 2019 r.do 16 marca 2020 r. (do godz. 16.00). Do konkursu mogą przystąpić zarejestrowane i prowadzące działalność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:

  1. przedsiębiorstwa realizujące projekt samodzielnie;
  2. przedsiębiorstwa wchodzące w skład konsorcjum, złożonego z nie więcej niż 3 przedsiębiorstw;
  3. przedsiębiorstwa oraz jednostki naukowe wchodzące w skład konsorcjum, przy czym:
    a) w skład konsorcjum wchodzi co najmniej jedno przedsiębiorstwo oraz co najmniej jedna jednostka naukowa (tj. organizacja prowadząca badania i upowszechniająca wiedzę, określona w art. 2 pkt 83 rozporządzenia 651/2014, z zastrzeżeniem, że nie może być to podmiot, którego wyłącznym celem jest rozpowszechnianie na szeroką skalę wyników prac B+R poprzez nauczanie, publikacje lub transfer wiedzy),
    b) liderem konsorcjum może być wyłącznie przedsiębiorstwo,
    c) udział kosztów kwalifikowalnych przedsiębiorstwa/przedsiębiorstw w całkowitych kosztach kwalifikowalnych projektu wynosi minimum 50%,
    d) w skład konsorcjum mogą wchodzić nie więcej niż 3 podmioty

W konkursie dofinansowanie mogą uzyskać wyłącznie projekty z kategorii regionów słabiej rozwiniętych, czyli wszystkie województwa poza województwem mazowieckim. O przypisaniu projektu do danej kategorii regionu decyduje miejsce realizacji projektu wskazane we wniosku, z zastrzeżeniem ust. 7. Przy określaniu miejsca realizacji projektu nie należy uwzględniać zadań, które zlecono podwykonawcom (także zagranicznym).

W przypadku realizacji projektu w ramach konsorcjum miejsce realizacji projektu podawane jest osobno dla każdego Konsorcjanta i żadne z nich nie może być zlokalizowane w województwie mazowieckim.

Szczegóły na stronie: https://www.ncbr.gov.pl/aktualne-konkursy/szczegoly-konkursu/competition/konkurs-nr-4122019-gameinn-iv/

 

SONATINA 4 to konkurs przeznaczony dla osób posiadających stopień naukowy doktora, które uzyskały go do 3 lat przed rokiem złożenia wniosku, lub którym zostanie on nadany do końca czerwca 2020 r. Konkurs ma na celu umożliwić zatrudnienie i prowadzenie badań naukowych młodym naukowcom w polskich jednostkach naukowych. W ramach grantu trzeba zaplanować zatrudnienie kierownika projektu w jednostce realizującej, na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, na cały planowany okres trwania projektu. Nowością w tej edycji konkursu SONATINA jest wymóg stanowiący, że zatrudnienie kierownika projektu musi zostać zaplanowane w jednostce innej niż podmiot, w którym uzyskał on stopień naukowy doktora. SONATINA 4 daje młodym naukowcom również możliwość zdobycia doświadczenia podczas staży w zagranicznych ośrodkach naukowych. Projekty SONATINA 4 mogą trwać 24 lub 36 miesięcy, natomiast staż zagraniczny – od 3 do 6 miesięcy. Laureaci SONATINY 4 mogą otrzymać od niemal 6 do ponad 18 tys. zł miesięcznie na pokrycie kosztów pobytu w kraju, w którym będą realizować staż, oraz do 10 tys. zł na pokrycie kosztów podróży.

ETIUDA 8 jest konkursem skierowanym do osób stojących u progu swojej kariery naukowej. Mowa o wnioskodawcach, którzy są uczestnikami studiów doktoranckich lub mają otwarty przewód doktorski w polskiej jednostce uprawnionej do nadawania stopnia naukowego doktora. Młodzi badacze mogą otrzymać stypendium w wysokości aż 5000 zł miesięcznie na okres od 6 do 12 miesięcy. Podobnie jak w konkursie SONATINA, w ramach grantu ETIUDA można sfinansować trwający od 3 do 6 miesięcy staż w zagranicznym ośrodku naukowym, który można zrealizować albo w trakcie pobierania stypendium, albo w ciągu roku od zakończenia jego pobierania. Kwota przeznaczona na pokrycie kosztów związanych z pobytem za granicą wynosi również od ok. 6 do 18 tys. zł miesięcznie, plus do 10 tys. zł na pokrycie kosztów podróży.
Laureaci ETIUDY 8 będą zobowiązani do uzyskania stopnia naukowego doktora w terminie do 12 miesięcy po zakończeniu pobierania stypendium naukowego i nie wcześniej niż 6 miesięcy od czasu rozpoczęcia jego pobierania. Finansowanie stypendium doktorskiego rozpocznie się 1 października 2020 r.

Wnioski w konkursach ogłoszonych przez Narodowe Centrum Nauki można składać za pośrednictwem systemu ZSUN/OSF do 16 marca 2020 r. do godziny 16.00.

Wyniki konkursów SONATINA 4 oraz ETIUDA 8 będą znane najpóźniej jesienią 2020 r.

Szczegóły na stronach:

https://ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/sonatina4

https://ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/etiuda8

7 grudnia br. w godzinach 12.00 - 19.00 w budynku Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii, w otoczeniu świątecznej scenografii, przygotowaliśmy dla Państwa atrakcje związane z pięknym okresem Świąt Bożego Narodzenia.

W programie m.in:

godzina: 14.00 - 15.00 Koncert kolęd w wykonaniu Chóru Kameralnego ZUT, pod dyrekcją prof. Iwony Wiśniewskiej - Salamon. 

godzina 18.00 - 19.00 Spotkanie autorskie ze Sławomirem Wernikowskim z Wydziału Informatyki, promujące zbiór arcyciekawych opowiadań "Passacaglia".

Więcej informacji.

Narodowe Centrum Nauki oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach wspólnego przedsięwzięcia ogłaszają czwarty konkurs TANGO, który ma na celu wsparcie rozwoju technologii bazujących na wynikach badań podstawowych.

Nabór rozpocznie się 29 listopada br. i potrwa do 30 czerwca 2020 roku.

W konkursie finansowane są prace koncepcyjne i badawczo-rozwojowe. Kierownikiem projektu zgłoszonego w TANGO 4 może być osoba, która kierowała projektem bazowym lub uzyskała pisemną zgodę kierownika projektu bazowego na pełnienie funkcji kierownika w projekcie TANGO 4. Na podstawie jednego projektu bazowego dopuszcza się możliwość złożenia maksymalnie jednego wniosku we Wspólnym Przedsięwzięciu TANGO.

Projekt bazowy to projekt badawczy obejmujący badania podstawowe, finansowany w ramach jednego z konkursów krajowych lub międzynarodowych Narodowego Centrum Nauki (z wyłączeniem konkursów: ETIUDA, FUGA, UWERTURA i MINIATURA), którego wyniki stanowią podstawę do realizacji projektu zgłoszonego w ramach TANGO 4 (Ścieżka A oraz Ścieżka C).

Konkurs TANGO powstał z myślą o tych, którzy już zrealizowali swój projekt w zakresie badań podstawowych, a uzyskane przez nich wyniki mają duży potencjał aplikacyjny. Dzięki współpracy z NCBR skrócony został proces oceny dla tych naukowców, których dorobek i efekty pracy już raz zostały dobrze ocenione.

W konkursie TANGO 4 można aplikować w ramach trzech różnych ścieżek, w zależności od stopnia zaawansowania badań:

  1. W ramach Ścieżki A będą finansowane projekty mające na celu zweryfikowanie potencjału aplikacyjnego uzyskanych wyników badań podstawowych oraz znalezienie partnera przemysłowego do dalszej realizacji projektu. Finansowanie będzie obejmowało prace koncepcyjne oraz prace badawczo-rozwojowe. Wnioskodawcą będą mogły być wyłącznie jednostki naukowe.
  2. Ścieżka B będzie skierowana do wnioskodawców, którzy zakończyli realizację projektu TANGO 1 lub TANGO 2 po fazie koncepcyjnej (Faza K) ze względu na brak pozyskania partnera przemysłowego. O finansowanie będą mogli ubiegać się również wnioskodawcy, którzy uzyskali dofinansowanie w ramach projektu TANGO 3 lub TANGO 4 (Ścieżka A). Finansowanie będzie obejmowało badania przemysłowe i prace rozwojowe, które stanowią kontynuację projektu zrealizowanego wcześniej w ramach TANGO. Wnioskodawcą będą mogły być wyłącznie konsorcja składające się z jednostek naukowych oraz przedsiębiorców. Liderem projektu będzie mogła być wyłącznie jednostka naukowa.
  3. Ścieżka C będzie skierowana do jednostek naukowych, które nie realizowały projektu w ramach poprzednich edycji TANGO, ale nawiązały już współpracę z przedsiębiorcami. Finansowanie będzie obejmowało badania przemysłowe i prace rozwojowe oraz wybrane prace koncepcyjne. Wnioskodawcą będą mogły być wyłącznie konsorcja składające się z jednostek naukowych oraz przedsiębiorców. Liderem projektu będzie mogła być wyłącznie jednostka naukowa.

Zwiększone zostały maksymalne kwoty dofinansowania – do 250 tys. zł w ścieżce A oraz do 3 mln zł odpowiednio w ścieżkach B i C.

Ubieganie się o dofinansowanie będzie możliwe jeżeli na dzień złożenia wniosku w konkursie TANGO 4:

  • raport końcowy z realizacji projektu bazowego został pozytywnie zweryfikowany formalnie przez NCN lub
  • co najmniej jeden raport roczny z realizacji projektu bazowego został pozytywnie zweryfikowany przez NCN.

Nabór i ocena wniosków będą prowadzone w trybie ciągłym z podziałem na rundy, od 29 listopada 2019 r. do 30 czerwca 2020 r. Konkurs nie ma ograniczenia tematycznego.

Więcej informacji o konkursie na stronie NCBR.

Logo usługi Microsoft Office 365 i Outlook

Szanowni Państwo,

w związku z udostępnieniem naszej Uczelni usług Offce365 przez firmę Microsoft podjęta została decyzja o dokonaniu migracji usług poczty elektronicznej z serwerów ZUT na serwery Microsoft. Trwające przez kilka miesięcy testy pokazały, że usługa działa stabilnie i daje nam dodatkowe korzyści takie jak możliwość korzystania z wielu innych aplikacji ściśle powiązanych z pocztą elektroniczną (np. kalendarze indywidualne i współdzielone, aplikacje do pracy grupowej itp.). System ochrony przed spamem również jest bardziej efektywny. UCI w chwili obecnej stopniowo migruje skrzynki pocztowe na nowe serwery. Administratorzy lokalni kontaktują się z pracownikami ZUT i informują o nowym sposobie korzystania z usługi. Istnieje możliwość, aby Państwo mogli samodzielnie przejść do nowej usługi nie czekając na kontakt z administratorem.

W tym celu:

  1. Należy wejść do systemu zarządzania kontem USK ( na stronie ZUT / Dla pracowników - w zakładce E-usługi / Zarządzanie kontem USK).
  2. Po zalogowaniu należy wybrać zakładkę „Poczta” Na dole widoczny będzie przycisk „Zleć migrację poczty do usługi Office365”
  3. Po wciśnięciu przycisku zlecenie zostaje przesłane do kolejki.
  4. W momencie kiedy rozpocznie się proces migracji zostanie wysłany list (na stare konto ) informujący o tym fakcie. Od tego momentu wszystkie nowe listy są już przesyłane na nowe konto.
  5. Stare listy są od tego momentu kopiowane na nowy serwer. Po zakończeniu tego procesu, który może trochę potrwać (nawet do kilku dni) wszystkie wiadomości, które się znajdują na starych serwerach będą dostępne na nowym serwerze.
  6. Domyślna konfiguracja skrzynki zakłada sortowanie wiadomości na priorytetowe i inne oraz „wątkowanie” wiadomości (czyli grupowanie wspólnie wiadomości wraz z odpowiedziami) - obie te opcje można wyłączyć wchodząc do zakładki z konfiguracją klienta pocztowego on-line (kółko zębate))

Oto krótka instrukcja korzystania z nowej usługi:

  1. Podobnie jak to do tej pory było, z usługi można korzystać on-line za pomocą przeglądarki lub przy użyciu programu pocztowego (np. Thunderbird, Outlook)
  2. Najprostszy sposób to korzystanie przy użyciu przeglądarki internetowej. Należy się w tym celu połączyć z adresem outlook.office.com (lub ze strony głównej w menu na samej górze kliknąć „outlook” - po lewej stronie od „poczta”)
  3. Sposób logowania trochę się zmienia: w starym systemie podawało się login a w nowym należy podać: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  4. Po wpisaniu powyższego użytkownik systemu zostanie przeniesiony na stronę organizacji (czyli w naszym przypadku ZUT) gdzie należy podać hasło takie jak do starej poczty ( w przypadku niektórych przeglądarek może się pokazać formularz żądający ponownego wpisania nazwy użytkownika – wpisujemy ponownie Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).
  5. Osoby, które chcą korzystać ze starego programu klienckiego mogą dodać nową skrzynkę używając następujących parametrów konfiguracji:
    • Serwer poczty przychodzącej: outlook.office365.com
      Port IMAP: 993
      Protokół szyfrujący: SSL/TLS
    • Serwer poczty wychodzącej: outlook.office365.com
      Port SMTP: 587
      Protokół szyfrujący: STARTTLS

W przypadku pytań lub napotkanych problemów prosimy kontaktować się z Uczelnianym Centrum Informatyki: https://uci.zut.edu.pl/kontakt/kontakt.html

NCN rozpoczęło nabór wniosków w pięciu konkursach obejmujących badania podstawowe:

  • GRIEG
  • IdeaLab ­
  • MAESTRO 11
  • SONATA BIS 9 
  • UWERTURA 4 

GRIEG oraz IdeaLab to konkursy finansowane w ramach III edycji Funduszy norweskich i EOG na lata 2014-2021 w ramach programu „Badania”, w którym NCN pełni rolę operatora odpowiedzialnego za badania podstawowe. 

GRIEG jest konkursem na wspólne polsko-norweskie projekty badawcze realizowane we wszystkich dziedzinach nauk (wg paneli NCN), ze szczególnym uwzględnieniem badań polarnych i badań z zakresu nauk społecznych. Badania muszą być realizowane wspólnie przez polsko-norweskie zespoły badawcze, składające się z co najmniej jednego partnera polskiego, pełniącego rolę lidera konsorcjum, oraz co najmniej jednego partnera norweskiego. Kierownikiem projektu może być naukowiec posiadający co najmniej stopień naukowy doktora, zatrudniony w polskiej instytucji badawczej. Liderem norweskiej części zespołu badawczego musi być instytucja badawcza. W skład konsorcjum mogą wchodzić instytucje badawcze, przedsiębiorcy i organizacje pozarządowe. Czas realizacji projektu może wynosić 24 lub 36 miesięcy.
Wnioskowana wysokość finansowania na cały okres realizacji polsko-norweskiego projektu musi mieścić się w przedziale od 0,5 do 1,5 mln euro. Z grantu można finansować koszty wynagrodzeń i stypendiów zespołu badawczego, zakup aparatury, materiałów i usług, koszty wyjazdów i konferencji oraz inne koszty związane z realizacją projektu.

IdeaLab jest konkursem na projekty badawcze realizowane wspólnie przez zespoły badawcze, składające się z co najmniej jednego partnera polskiego, pełniącego rolę lidera konsorcjum oraz co najmniej jednego partnera z Norwegii, Islandii lub Liechtensteinu. Kierownikiem projektu realizowanego może być naukowiec posiadający co najmniej stopień naukowy doktora, zatrudniony w polskiej organizacji badawczej. W skład konsorcjum mogą wchodzić instytucje badawcze, instytucje publiczne, organizacje pozarządowe oraz przedsiębiorcy. Konkurs będzie przeprowadzony zgodnie z formułą „sandpit” opracowaną przez Radę Nauk Ścisłych i Technicznych Wielkiej Brytanii i stosowaną przez Norweską Radę Badań pod nazwą idélab. Głównym elementem konkursu są warsztaty, podczas których uczestnicy reprezentujący instytucje badawcze, organizacje pozarządowe, czy inne instytucje publiczne lub prywatne zmierzą się z wyzwaniami stojącymi przed współczesnymi społeczeństwami. Nowatorska formuła warsztatów wspiera opracowanie przełomowych, interdyscyplinarnych i innowacyjnych koncepcji projektów badawczych.
Wnioskowana wysokość finansowania na cały okres realizacji projektu musi mieścić się w przedziale od 0,5 do 1,5 mln euro. Z grantu można finansować koszty wynagrodzeń i stypendiów zespołu badawczego, zakup aparatury, materiałów i usług, koszty wyjazdów i konferencji oraz inne koszty związane z realizacją projektu. Projekt może trwać 24 lub 36 miesięcy.

Adresatem konkursu MAESTRO są doświadczeni naukowcy, którzy planują prowadzić pionierskie badania, w tym także interdyscyplinarne, ważne dla rozwoju nauki i wykraczające poza dotychczasowy stan wiedzy. Kierownikiem projektu może zostać osoba, która posiada co najmniej tytuł naukowy doktora i w ciągu ostatnich 10 lat opublikowała co najmniej pięć publikacji w renomowanych czasopismach/wydawnictwach naukowych polskich lub zagranicznych, a także kierowała przynajmniej dwoma projektami badawczymi realizowanymi w ramach konkursów ogólnokrajowych lub międzynarodowych.

SONATA BIS to konkurs skierowany do uczonych, którzy uzyskali stopień naukowy doktora w okresie od 5 do 12 lat przed rokiem wystąpienia w wnioskiem. Jego celem jest utworzenie nowego zespołu badawczego. Poza kierownikiem projektu wśród osób realizujących projekt nie może być osób posiadających tytuł naukowy, tytuł profesora, stopień naukowy doktora habilitowanego lub uprawnienia równorzędne oraz osób, które dotychczas współpracowały ze sobą przy realizacji projektu badawczego finansowanego w drodze konkursu. 

UWERTURA 4 ma na celu wsparcie w skutecznym ubieganiu się o prestiżowe granty finansowane przez Europejską Radę ds. Badań Naukowych (ERC). Badacze, którzy w konkursie UWERTURA będą ubiegać się o staż w zagranicznych zespołach realizujących granty ERC, muszą posiadać co najmniej stopień naukowy doktora i muszą mieć doświadczenie w kierowaniu własnym projektem badawczym wyłonionym w drodze konkursu lub być laureatami prestiżowych stypendiów. Staże mogą trwać od 1 do 6 miesięcy. W okresie 24 miesięcy od dnia podpisania umowy o realizację stażu naukowiec jest zobowiązany do wystąpienia z wnioskiem o grant ERC, w którym będzie pełnił rolę kierownika projektu, a którego realizacja będzie zaplanowana w polskiej jednostce naukowej. 

Nabór wniosków we wszystkich konkursach jest prowadzony za pośrednictwem systemu elektronicznego ZSUN/OSF. W konkursach GRIEG, MAESTRO, SONATA BIS i UWERTURA potrwa do 17 września 2019 r., a ogłoszenie wyników nastąpi do marca 2020 r. 

W konkursie IDEALAB wnioski również będą przyjmowane do 17 września, a rozstrzygnięcie będzie mieć miejsce w styczniu 2020 r. 

Szczegółowe informacje na temat konkursów można znaleźć na stronie Narodowego Centrum Nauki: https://ncn.gov.pl/aktualnosci/2019-06-17-ogloszenie-konkursow

Dalsze informacje na stronie ZUT.

Niniejszym informuję, że Zachodniopomorski Klub Liderów Nauki po raz kolejny organizuje konkurs „Zachodniopomorskie Noble”, mający na celu promowanie najwybitniejszych osiągnięć nauki Województwa Zachodniopomorskiego.

W tegorocznej edycji konkursu wyróżnione zostaną spełniające wymogi najwyższych standardów osiągnięcia wykonane w roku 2018, w ośmiu wymienionych w regulaminie dziedzinach nauk:

  • humanistycznych,
  • podstawowych,
  • technicznych,
  • ekonomicznych,
  • rolniczych,
  • medycznych,
  • o morzu
  • artystycznych.

Mając na względzie zapisy zawarte w regulaminie konkursu, informuję, że szczególnie premiowane będą:

  • wdrożone i/lub sprzedane opracowania patentowe,
  • publikacje w  czasopismach wysoko notowanych na liście filadelfijskiej,
  • prace wykonane na terytorium RP, w szczególności w regionie Pomorza Zachodniego.

W związku z otrzymanym przez JM Rektora zaproszeniem do złożenia kandydatur ze środowiska naszej uczelni, Dziekani Wydziałów poproszeni zostali o wyłonienie z każdego wydziału maksymalnie  po jednej kandydaturze z ww. dziedzin.

Prorektor ds. Nauki

/-/ Prof. dr hab. inż. Jacek Przepiórski

Link: https://www.zut.edu.pl/zut-pracownicy/aktualnosci/informacje-biezace/article/zachodniopomorskie-noble-6.html

Narodowego Centrum Nauki Rada NCN podjęła decyzję o wzbogaceniu konkursu OPUS o elementy charakterystyczne dla konkursu HARMONIA. W ramach konkursu OPUS będzie można, jak dotychczas, wnioskować o finansowanie projektów badawczych realizowanych zarówno bez współpracy międzynarodowej, jak i zakładające taką współpracę.
 
Konkurs HARMONIA przewidywał finansowanie projektów badawczych realizowanych we współpracy międzynarodowej, niepodlegających współfinansowaniu z zagranicznych środków. Ideą, która leżała u podstaw tego konkursu, było zachęcenie polskich zespołów badawczych do współpracy z partnerami z zagranicy. Na przestrzeni lat w związku z ciągłym poszerzaniem oferty konkursowej oraz włączaniem się NCN w szereg inicjatyw i programów międzynarodowych realizowanych w ramach współpracy dwu- lub wielostronnej, zasadność przeprowadzania konkursu HARMONIA znacząco zmalała. Zespoły naukowe mogą występować o środki na projekty badawcze planowane do realizacji we współpracy międzynarodowej w innych konkursach, w tym w konkursach międzynarodowych dwu- i wielostronnych, a także w konkursie OPUS.
 
W związku z tym Rada NCN podjęła decyzję o rozszerzeniu zakresu konkursu OPUS i umożliwieniu finansowania w jego ramach projektów badawczych, które dotychczas były finansowane w konkursie HARMONIA
Od wrześniowej edycji tego konkursu naukowcy, niezależnie od etapu kariery naukowej, będą mogli również starać się o wsparcie finansowe badań realizowanych we współpracy międzynarodowej nawiązanej bezpośrednio z partnerem lub partnerami z zagranicznych instytucji naukowych, w ramach programów lub inicjatyw międzynarodowych ogłaszanych we współpracy dwu- lub wielostronnej albo projektów realizowanych przy wykorzystaniu przez polskie zespoły badawcze wielkich międzynarodowych urządzeń badawczych. Wnioskodawca będzie zobowiązany przedstawić we wniosku informacje o planowanej współpracy międzynarodowej oraz opisać korzyści z niej wynikające.
 
Zaletą konkursu OPUS jest możliwość finansowania projektów, w których można zaplanować zakup aparatury naukowo-badawczej o wartości jednostkowej nieprzekraczającej 500 tys. zł, co było niemożliwe w konkursie HARMONIA. Dodatkowo OPUS stwarza większe możliwości w konstruowaniu zespołu badawczego.
Kierownik projektu może otrzymywać wynagrodzenie etatowe ze środków projektu oraz angażować do pracy w zespole osoby ze stopniem naukowym doktora, studentów i doktorantów, a także partnerów z zagranicznych instytucji naukowych. W ramach konkursu można również finansować powiązane z realizacją projektu wyjazdy zagraniczne wykonawców oraz wydatki związane z pobytem w Polsce zagranicznych partnerów projektu, a także wizyty, konsultacje czy wyjazdy konferencyjne.

Ponownie ostrzegamy przed próbami wyłudzenia hasła. UCI nie wysyła listów proszących o potwierdzenie aktualności konta. Prosimy o kasowanie tego typu wiadomości.