Formularz wyszukiwania
Zaloguj
Logo ZUT Uczelnia powstała w wyniku połączenia Akademii Rolniczej w Szczecinie i Politechniki Szczecińskiej
Logo usługi Microsoft Office 365 i Outlook

Szanowni Państwo,

w związku z udostępnieniem naszej Uczelni usług Offce365 przez firmę Microsoft podjęta została decyzja o dokonaniu migracji usług poczty elektronicznej z serwerów ZUT na serwery Microsoft. Trwające przez kilka miesięcy testy pokazały, że usługa działa stabilnie i daje nam dodatkowe korzyści takie jak możliwość korzystania z wielu innych aplikacji ściśle powiązanych z pocztą elektroniczną (np. kalendarze indywidualne i współdzielone, aplikacje do pracy grupowej itp.). System ochrony przed spamem również jest bardziej efektywny. UCI w chwili obecnej stopniowo migruje skrzynki pocztowe na nowe serwery. Administratorzy lokalni kontaktują się z pracownikami ZUT i informują o nowym sposobie korzystania z usługi. Istnieje możliwość, aby Państwo mogli samodzielnie przejść do nowej usługi nie czekając na kontakt z administratorem.

W tym celu:

  1. Należy wejść do systemu zarządzania kontem USK ( na stronie ZUT / Dla pracowników - w zakładce E-usługi / Zarządzanie kontem USK).
  2. Po zalogowaniu należy wybrać zakładkę „Poczta” Na dole widoczny będzie przycisk „Zleć migrację poczty do usługi Office365”
  3. Po wciśnięciu przycisku zlecenie zostaje przesłane do kolejki.
  4. W momencie kiedy rozpocznie się proces migracji zostanie wysłany list (na stare konto ) informujący o tym fakcie. Od tego momentu wszystkie nowe listy są już przesyłane na nowe konto.
  5. Stare listy są od tego momentu kopiowane na nowy serwer. Po zakończeniu tego procesu, który może trochę potrwać (nawet do kilku dni) wszystkie wiadomości, które się znajdują na starych serwerach będą dostępne na nowym serwerze.
  6. Domyślna konfiguracja skrzynki zakłada sortowanie wiadomości na priorytetowe i inne oraz „wątkowanie” wiadomości (czyli grupowanie wspólnie wiadomości wraz z odpowiedziami) - obie te opcje można wyłączyć wchodząc do zakładki z konfiguracją klienta pocztowego on-line (kółko zębate))

Oto krótka instrukcja korzystania z nowej usługi:

  1. Podobnie jak to do tej pory było, z usługi można korzystać on-line za pomocą przeglądarki lub przy użyciu programu pocztowego (np. Thunderbird, Outlook)
  2. Najprostszy sposób to korzystanie przy użyciu przeglądarki internetowej. Należy się w tym celu połączyć z adresem outlook.office.com (lub ze strony głównej w menu na samej górze kliknąć „outlook” - po lewej stronie od „poczta”)
  3. Sposób logowania trochę się zmienia: w starym systemie podawało się login a w nowym należy podać: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  4. Po wpisaniu powyższego użytkownik systemu zostanie przeniesiony na stronę organizacji (czyli w naszym przypadku ZUT) gdzie należy podać hasło takie jak do starej poczty ( w przypadku niektórych przeglądarek może się pokazać formularz żądający ponownego wpisania nazwy użytkownika – wpisujemy ponownie Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).
  5. Osoby, które chcą korzystać ze starego programu klienckiego mogą dodać nową skrzynkę używając następujących parametrów konfiguracji:
    • Serwer poczty przychodzącej: outlook.office365.com
      Port IMAP: 993
      Protokół szyfrujący: SSL/TLS
    • Serwer poczty wychodzącej: outlook.office365.com
      Port SMTP: 587
      Protokół szyfrujący: STARTTLS

W przypadku pytań lub napotkanych problemów prosimy kontaktować się z Uczelnianym Centrum Informatyki: https://uci.zut.edu.pl/kontakt/kontakt.html