Logo ZUT Uczelnia powstała w wyniku połączenia Akademii Rolniczej w Szczecinie i Politechniki Szczecińskiej

Ogłoszenia dla pracowników

NCN ogłasza konkurs pn. SZYBKA ŚCIEŻKA DOSTĘPU DO FUNDUSZY NA BADANIA NAD COVID-19. Konkurs skierowany jest do badaczy, którzy mogą poszerzyć wiedzę na temat sposobów diagnozy, leczenia, zapobiegania COVID-19 oraz na temat psychologicznych i społecznych skutków pandemii.

Ze względu na potrzebę szybkiego wspólnego działania naukowców na rzecz zrozumienia mechanizmu działania koronawirusa SARS-CoV-2, a także udoskonalenia testów diagnostycznych, znalezienia leków i łagodzenia skutków pandemii, uruchamiamy szybką ścieżkę dostępu do funduszy na badania nad COVID-19. W ramach konkursu finansowane będą przede wszystkim badania podstawowe związane z patofizjologią choroby, w tym takie, które mogą przyczynić się do podjęcia prac nad przyszłymi strategiami terapeutycznymi lub metodami diagnostycznymi COVID-19; badania nad mechanizmami zakażania, w tym sposobami ochrony pracowników służby zdrowia, oraz badania nad psychologicznymi i społecznymi skutkami pandemii i sposobami ich ograniczania (w tym polityką zdrowotną i organizacją opieki medycznej, etyką badań i opieki nad chorymi, społecznymi zachowaniami w pandemii).

Konkurs jest skierowany do badaczy mających udokumentowane osiągnięcia naukowe w tych obszarach i posiadających co najmniej stopień naukowy doktora. Warunkiem jest pełnienie, obecnie lub w przeszłości, roli kierownika co najmniej jednego projektu badawczego finansowanego w ramach konkursów NCN (OPUS, SONATINA, SONATA, SONATA BIS, HARMONIA, MAESTRO, SYMFONIA, POLONEZ) oraz międzynarodowych konkursów dwustronnych lub wielostronnych lub bycie laureatem innych prestiżowych konkursów międzynarodowych lub krajowych. Okres realizacji zaplanowanych badań może wynosić co najwyżej 18 miesięcy. Wyniki prac muszą być udostępniane powszechnie zaraz po ich uzyskaniu.

Wnioski wypełnione zgodnie z zakresem danych wymaganych w formularzu można składać w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Termin składania wniosków upływa 14 kwietnia br., zaś wyniki zostaną ogłoszone w pierwszej połowie maja.

Szczegóły: https://www.ncn.gov.pl/aktualnosci/2020-03-30-oglaszamy-konkurs-na-finansowanie-badan-nad-covid-19

W związku z panującą sytuacją Narodowe Centrum Nauki zwraca się z prośbą o przesyłanie wszelkiej korespondencji wyłącznie drogą elektroniczną. Centrum nie będzie przyjmowało korespondencji związanej z projektami naukowymi, stażami, stypendiami i działaniami naukowymi w formie papierowej nadanej od dnia 3 kwietnia 2020 r. aż do odwołania.

Wszelka dokumentacja dotycząca umów na realizację i finansowanie projektów badawczych, staży po uzyskaniu stopnia naukowego doktora, stypendiów doktorskich, działań naukowych (dalej „Umowy grantowe”) powinna być od ww. dnia wyłącznie opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym właściwych osób i przesłana na adres ESP Centrum (/ncn/SkrytkaESP). Dotyczy to zarówno dokumentów, które Beneficjenci NCN zobowiązani są złożyć na podstawie zapisów Umów grantowych, jak i tych do złożenia których są uprawnieni.

W przypadku braku możliwości podpisania dokumentacji kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez kierownika projektu możliwe jest:

  1. gdy dokument powinien być podpisany tylko przez kierownika projektu - przesłanie do Centrum skanu/zdjęcia dokumentu odręcznie podpisanego przez kierownika projektu. Dokument taki powinien być wysłany na adres ESP Centrum lub mailowo do opiekuna projektu.
  2. gdy dokument powinien być jednocześnie podpisany przez kierownika projektu i osoby reprezentujące podmiot, w którym realizowana jest Umowa grantowa:
    - przesłanie (wyłącznie na adres ESP Centrum) podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby reprezentujące podmiot zeskanowanego dokumentu podpisanego odręcznie przez kierownika projektu lub
    - przesłanie (wyłącznie na adres ESP Centrum) dwóch plików: skanu/zdjęcia dokumentu podpisanego odręcznie przez kierownika projektu i tego samego dokumentu opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób reprezentujących podmiot.

Po odwołaniu tego komunikatu dokumenty oryginalnie podpisane przez kierowników projektów będą musiały być dostarczone do Centrum na zasadach dotychczasowych, o czym Centrum bezzwłocznie poinformuje odrębnym komunikatem.

Powyższe zasady dotyczą Umów grantowych, w których zapisy wymagają przesyłania dokumentów w formie pisemnej (papierowej). Dokumenty dotyczące Umów grantowych, w których zapisy wymagają przesyłania dokumentów w formie elektronicznej muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym właściwych osób i przesłane na adres ESP Centrum.

Szczegóły na stronie: https://www.ncn.gov.pl/aktualnosci/2020-04-01-dostarczanie-dokumentow-do-ncn

Wózek dla Ewy

W tym trudnym czasie, pragnę przekazać Wam fantastyczną wiadomość i z całego serca podziękować wszystkim, którzy wsparli naszą Zrzutkę. Zaledwie w tydzień wspólnie zebraliśmy niezbędną kwotę. Ewa ma już swój wózek, który ułatwi jej życie i dzięki któremu będzie mogła sprawniej się poruszać, a przede wszystkim bardziej samodzielnie i komfortowo.

Zdjęcia, które przesłała Ewa są dowodem na to, że było warto.

 

Więcej o akcji "Wózek dla Ewy": https://www.wi.zut.edu.pl/pl/wydzial/informacje-o-wydziale/aktualnosci/zbi%C3%B3rka-na-pomoc-dla-pracowniczki-wydzia%C5%82u-informatyki

POLS - adresatami konkursu są badacze przyjeżdżający z zagranicy, z całego świata, którzy planują realizować swoje badania w Polsce. Kierownikiem projektu może być osoba posiadająca co najmniej stopień naukowy doktora, która przynajmniej dwa lata przed zamknięciem konkursu nie mieszkała, nie pracowała, nie studiowała ani nie kierowała projektem badawczym w Polsce. Naukowcy mogą wnioskować o finansowanie projektu mieszące się w przedziale od 100 do 200 tys. euro. W ramach grantu można zaplanować wynagrodzenia dla zespołu badawczego, amortyzację lub zakup aparatury, materiałów i usług, koszty wyjazdów i konferencji oraz inne koszty związane z realizacją projektu. Wysokość kosztów pośrednich w konkursie POLS wynosi 25% wnioskowanych środków na realizację projektu z uwzględnieniem wartości zakupionej aparatury naukowo-badawczej, lecz z wyłączeniem kosztów podwykonawstwa. Badacze mogą zaplanować projekty trwające 12 lub 24 miesiące. W uzasadnionych przypadkach będzie możliwe przedłużenie okresu realizacji projektu, jednak musi się on zakończyć do 30 kwietnia 2024 r.
Ogłoszenie konkursu POLS: https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/pols?language=en

OPUS 19 skierowany do naukowców na wszystkich etapach kariery naukowej. Badacze składający w nim wnioski mogą zaplanować badania trwające 12, 24, 36 lub 48 miesięcy. Formuła konkursu została rozszerzona o ścieżkę dostępną wcześniej w konkursie HARMONIA, a zatem naukowcy mają możliwość ubiegania się o finansowanie projektów prowadzonych we współpracy międzynarodowej lub wielostronnej, a także realizowanych z wykorzystaniem wielkich międzynarodowych urządzeń badawczych. Kierownikiem w konkursie OPUS może być osoba, która ma w swoim dorobku co najmniej jedną opublikowaną lub przyjętą do druku pracę naukową bądź jedno dokonanie artystyczne lub artystyczno-naukowe. Podczas realizacji badań kierownik projektu jest zobowiązany do przebywania na terenie Polski przez co najmniej połowę czasu trwania projektu. Na stanowisku typu post-doc nie mogą być zatrudniane osoby, które uzyskały stopień doktora w jednostce, w której planowana jest realizacja projektu. Koszty pośrednie mogą stanowić maksymalnie 20% kosztów bezpośrednich, a ich wysokość jest liczona od kosztów bezpośrednich z uwzględnieniem aparatury, urządzeń i oprogramowania. W OPUSIE nie ma określonej minimalnej ani maksymalnej wysokości budżetu projektu, a budżet całego konkursu wynosi aż 450 mln zł.
Ogłoszenie konkursu OPUS 19: https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/opus19

PRELUDIUM 19 skierowane jest do osób nieposiadających stopnia naukowego doktora. Temat projektu może, lecz nie musi być powiązany z tematem planowanej rozprawy doktorskiej. Młodzi naukowcy mogą ubiegać się o finansowanie badań trwających 12, 24 lub 36 miesięcy. W zależności od czasu trwania projektu wysokość finansowania wynosi odpowiednio 70, 140 lub 210 tys. zł. Koszty pośrednie mogą stanowić maksymalnie 20% kosztów bezpośrednich, a począwszy od poprzedniej edycji konkursu ich wysokość jest liczona od kosztów bezpośrednich z uwzględnieniem aparatury, urządzeń i oprogramowania. W zespole realizującym badania oprócz kierownika projektu i opiekuna naukowego może się znaleźć tylko jeszcze jedna osoba. Podczas realizacji badań kierownik projektu jest zobowiązany do przebywania na terenie Polski przez co najmniej połowę czasu trwania projektu. Kierownikiem projektu PRELUDIUM można być tylko raz. Łącznie w konkursie do zdobycia jest 35 mln zł.
Ogłoszenie konkursu PRELUDIUM 19: https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/preludium19

Wnioski w konkursach ogłoszonych przez Narodowe Centrum Nauki należy składać w formie elektronicznej, za pośrednictwem systemu OSF.
Termin składania wniosków upływa 16 czerwca 2020 r.

Informujemy, że raporty roczne z realizacji projektów badawczych i staży po uzyskaniu stopnia naukowego doktora powinny zostać złożone w Centrum do 31.03.2020 r., a raporty końcowe w terminie wynikającym z umowy. W przypadku podmiotów, które z powodu zaistniałej sytuacji dotyczącej zagrożenia epidemiologicznego spowodowanego koronawirusem SARS-CoV-2 będą miały problem z dotrzymaniem powyższych terminów, Centrum dopuszcza możliwość złożenia raportów w terminie późniejszym: raporty roczne nie później niż 30.04.2020 r., raporty końcowe nie później niż 30 dni od pierwotnej daty złożenia wynikającej z umowy.

Proszę śledzić komunikaty na stronie NCN.

Narodowe Centrum Nauki wprowadza politykę otwartego dostępu do publikacji będących efektem realizacji projektów badawczych finansowanych w całości lub części ze źródeł NCN. Obowiązek zapewnienia otwartego dostępu do efektów realizacji zadań badawczych dotyczyć będzie projektów zakwalifikowanych do finansowania w konkursach ogłoszonych 15 czerwca br.

Otwarty dostęp do publikowanych wyników badań to, obok wymogu otwartego dostępu do danych badawczych, spójna polityka Narodowego Centrum Nauki w ramach tzw. Otwartej Nauki (Open Science) zmierzająca do transparentnego przedstawiania rezultatów pracy naukowej uczonych finansowanych ze środków publicznych.

We wrześniu 2018 r. Dyrektor NCN wraz z 10 liderami europejskich agencji finansujących badania naukowe utworzyli koalicję, tzw. cOAllition S, której priorytetowym założeniem było dążenie do pełnego i natychmiastowego (bez embarga czasowego) dostępu do publikacji zawierających wyniki badań będących efektem realizacji projektów badawczych finansowanych lub współfinansowanych ze środków publicznych. Priorytety działań cOAlition S opisano w dokumencie zwanym Plan S.

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami na temat założeń Planu S, które można znaleźć na stronie cOAlition S: https://www.coalition-s.org/
oraz w pliku "Ścieżki publikacyjne zgodne z Planem S": https://ncn.gov.pl/sites/default/files/pliki/plan-s-sciezki-publikacyjne.pdf

Ustawa o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych nakłada na strony internetowe ZUT nowe obowiązki.
Wspomniana ustawa w art. 10 zobowiązuje podmioty publiczne do sporządzania i publikowania Deklaracji Dostępności.

Celem publikacji Deklaracji Dostępności jest umożliwienie zapoznania się z informacjami dotyczącymi dostępności podmiotu publicznego. Informacje te przydadzą się przede wszystkim osobom z niepełnosprawnościami, które będą dzięki temu wiedzieć, jakie pomoce czy rozwiązania wspierające są dostępne w odniesieniu do danego podmiotu.

Deklaracja dostępności:

  • powinna być przygotowana w formacie HTML, w jego dowolnej wersji.
  • powinna być w pełni dostępna cyfrowo, nawet jeżeli sama strona internetowa lub aplikacja mobilna nie jest dostępna cyfrowo.
  • powinna spełniać określone warunki techniczne.
  • powinna być opublikowana do 31 marca 2020 roku.

Za brak deklaracji dostępności grożą sankcje finansowe.

Więcej informacji.

7 grudnia br. w godzinach 12.00 - 19.00 w budynku Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii, w otoczeniu świątecznej scenografii, przygotowaliśmy dla Państwa atrakcje związane z pięknym okresem Świąt Bożego Narodzenia.

W programie m.in:

godzina: 14.00 - 15.00 Koncert kolęd w wykonaniu Chóru Kameralnego ZUT, pod dyrekcją prof. Iwony Wiśniewskiej - Salamon. 

godzina 18.00 - 19.00 Spotkanie autorskie ze Sławomirem Wernikowskim z Wydziału Informatyki, promujące zbiór arcyciekawych opowiadań "Passacaglia".

Więcej informacji.

Narodowe Centrum Nauki oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach wspólnego przedsięwzięcia ogłaszają czwarty konkurs TANGO, który ma na celu wsparcie rozwoju technologii bazujących na wynikach badań podstawowych.

Nabór rozpocznie się 29 listopada br. i potrwa do 30 czerwca 2020 roku.

W konkursie finansowane są prace koncepcyjne i badawczo-rozwojowe. Kierownikiem projektu zgłoszonego w TANGO 4 może być osoba, która kierowała projektem bazowym lub uzyskała pisemną zgodę kierownika projektu bazowego na pełnienie funkcji kierownika w projekcie TANGO 4. Na podstawie jednego projektu bazowego dopuszcza się możliwość złożenia maksymalnie jednego wniosku we Wspólnym Przedsięwzięciu TANGO.

Projekt bazowy to projekt badawczy obejmujący badania podstawowe, finansowany w ramach jednego z konkursów krajowych lub międzynarodowych Narodowego Centrum Nauki (z wyłączeniem konkursów: ETIUDA, FUGA, UWERTURA i MINIATURA), którego wyniki stanowią podstawę do realizacji projektu zgłoszonego w ramach TANGO 4 (Ścieżka A oraz Ścieżka C).

Konkurs TANGO powstał z myślą o tych, którzy już zrealizowali swój projekt w zakresie badań podstawowych, a uzyskane przez nich wyniki mają duży potencjał aplikacyjny. Dzięki współpracy z NCBR skrócony został proces oceny dla tych naukowców, których dorobek i efekty pracy już raz zostały dobrze ocenione.

W konkursie TANGO 4 można aplikować w ramach trzech różnych ścieżek, w zależności od stopnia zaawansowania badań:

  1. W ramach Ścieżki A będą finansowane projekty mające na celu zweryfikowanie potencjału aplikacyjnego uzyskanych wyników badań podstawowych oraz znalezienie partnera przemysłowego do dalszej realizacji projektu. Finansowanie będzie obejmowało prace koncepcyjne oraz prace badawczo-rozwojowe. Wnioskodawcą będą mogły być wyłącznie jednostki naukowe.
  2. Ścieżka B będzie skierowana do wnioskodawców, którzy zakończyli realizację projektu TANGO 1 lub TANGO 2 po fazie koncepcyjnej (Faza K) ze względu na brak pozyskania partnera przemysłowego. O finansowanie będą mogli ubiegać się również wnioskodawcy, którzy uzyskali dofinansowanie w ramach projektu TANGO 3 lub TANGO 4 (Ścieżka A). Finansowanie będzie obejmowało badania przemysłowe i prace rozwojowe, które stanowią kontynuację projektu zrealizowanego wcześniej w ramach TANGO. Wnioskodawcą będą mogły być wyłącznie konsorcja składające się z jednostek naukowych oraz przedsiębiorców. Liderem projektu będzie mogła być wyłącznie jednostka naukowa.
  3. Ścieżka C będzie skierowana do jednostek naukowych, które nie realizowały projektu w ramach poprzednich edycji TANGO, ale nawiązały już współpracę z przedsiębiorcami. Finansowanie będzie obejmowało badania przemysłowe i prace rozwojowe oraz wybrane prace koncepcyjne. Wnioskodawcą będą mogły być wyłącznie konsorcja składające się z jednostek naukowych oraz przedsiębiorców. Liderem projektu będzie mogła być wyłącznie jednostka naukowa.

Zwiększone zostały maksymalne kwoty dofinansowania – do 250 tys. zł w ścieżce A oraz do 3 mln zł odpowiednio w ścieżkach B i C.

Ubieganie się o dofinansowanie będzie możliwe jeżeli na dzień złożenia wniosku w konkursie TANGO 4:

  • raport końcowy z realizacji projektu bazowego został pozytywnie zweryfikowany formalnie przez NCN lub
  • co najmniej jeden raport roczny z realizacji projektu bazowego został pozytywnie zweryfikowany przez NCN.

Nabór i ocena wniosków będą prowadzone w trybie ciągłym z podziałem na rundy, od 29 listopada 2019 r. do 30 czerwca 2020 r. Konkurs nie ma ograniczenia tematycznego.

Więcej informacji o konkursie na stronie NCBR.

Logo usługi Microsoft Office 365 i Outlook

Szanowni Państwo,

w związku z udostępnieniem naszej Uczelni usług Offce365 przez firmę Microsoft podjęta została decyzja o dokonaniu migracji usług poczty elektronicznej z serwerów ZUT na serwery Microsoft. Trwające przez kilka miesięcy testy pokazały, że usługa działa stabilnie i daje nam dodatkowe korzyści takie jak możliwość korzystania z wielu innych aplikacji ściśle powiązanych z pocztą elektroniczną (np. kalendarze indywidualne i współdzielone, aplikacje do pracy grupowej itp.). System ochrony przed spamem również jest bardziej efektywny. UCI w chwili obecnej stopniowo migruje skrzynki pocztowe na nowe serwery. Administratorzy lokalni kontaktują się z pracownikami ZUT i informują o nowym sposobie korzystania z usługi. Istnieje możliwość, aby Państwo mogli samodzielnie przejść do nowej usługi nie czekając na kontakt z administratorem.

W tym celu:

  1. Należy wejść do systemu zarządzania kontem USK ( na stronie ZUT / Dla pracowników - w zakładce E-usługi / Zarządzanie kontem USK).
  2. Po zalogowaniu należy wybrać zakładkę „Poczta” Na dole widoczny będzie przycisk „Zleć migrację poczty do usługi Office365”
  3. Po wciśnięciu przycisku zlecenie zostaje przesłane do kolejki.
  4. W momencie kiedy rozpocznie się proces migracji zostanie wysłany list (na stare konto ) informujący o tym fakcie. Od tego momentu wszystkie nowe listy są już przesyłane na nowe konto.
  5. Stare listy są od tego momentu kopiowane na nowy serwer. Po zakończeniu tego procesu, który może trochę potrwać (nawet do kilku dni) wszystkie wiadomości, które się znajdują na starych serwerach będą dostępne na nowym serwerze.
  6. Domyślna konfiguracja skrzynki zakłada sortowanie wiadomości na priorytetowe i inne oraz „wątkowanie” wiadomości (czyli grupowanie wspólnie wiadomości wraz z odpowiedziami) - obie te opcje można wyłączyć wchodząc do zakładki z konfiguracją klienta pocztowego on-line (kółko zębate))

Oto krótka instrukcja korzystania z nowej usługi:

  1. Podobnie jak to do tej pory było, z usługi można korzystać on-line za pomocą przeglądarki lub przy użyciu programu pocztowego (np. Thunderbird, Outlook)
  2. Najprostszy sposób to korzystanie przy użyciu przeglądarki internetowej. Należy się w tym celu połączyć z adresem outlook.office.com (lub ze strony głównej w menu na samej górze kliknąć „outlook” - po lewej stronie od „poczta”)
  3. Sposób logowania trochę się zmienia: w starym systemie podawało się login a w nowym należy podać: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  4. Po wpisaniu powyższego użytkownik systemu zostanie przeniesiony na stronę organizacji (czyli w naszym przypadku ZUT) gdzie należy podać hasło takie jak do starej poczty ( w przypadku niektórych przeglądarek może się pokazać formularz żądający ponownego wpisania nazwy użytkownika – wpisujemy ponownie Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).
  5. Osoby, które chcą korzystać ze starego programu klienckiego mogą dodać nową skrzynkę używając następujących parametrów konfiguracji:
    • Serwer poczty przychodzącej: outlook.office365.com
      Port IMAP: 993
      Protokół szyfrujący: SSL/TLS
    • Serwer poczty wychodzącej: outlook.office365.com
      Port SMTP: 587
      Protokół szyfrujący: STARTTLS

W przypadku pytań lub napotkanych problemów prosimy kontaktować się z Uczelnianym Centrum Informatyki: https://uci.zut.edu.pl/kontakt/kontakt.html

NCN rozpoczęło nabór wniosków w pięciu konkursach obejmujących badania podstawowe:

  • GRIEG
  • IdeaLab ­
  • MAESTRO 11
  • SONATA BIS 9 
  • UWERTURA 4 

GRIEG oraz IdeaLab to konkursy finansowane w ramach III edycji Funduszy norweskich i EOG na lata 2014-2021 w ramach programu „Badania”, w którym NCN pełni rolę operatora odpowiedzialnego za badania podstawowe. 

GRIEG jest konkursem na wspólne polsko-norweskie projekty badawcze realizowane we wszystkich dziedzinach nauk (wg paneli NCN), ze szczególnym uwzględnieniem badań polarnych i badań z zakresu nauk społecznych. Badania muszą być realizowane wspólnie przez polsko-norweskie zespoły badawcze, składające się z co najmniej jednego partnera polskiego, pełniącego rolę lidera konsorcjum, oraz co najmniej jednego partnera norweskiego. Kierownikiem projektu może być naukowiec posiadający co najmniej stopień naukowy doktora, zatrudniony w polskiej instytucji badawczej. Liderem norweskiej części zespołu badawczego musi być instytucja badawcza. W skład konsorcjum mogą wchodzić instytucje badawcze, przedsiębiorcy i organizacje pozarządowe. Czas realizacji projektu może wynosić 24 lub 36 miesięcy.
Wnioskowana wysokość finansowania na cały okres realizacji polsko-norweskiego projektu musi mieścić się w przedziale od 0,5 do 1,5 mln euro. Z grantu można finansować koszty wynagrodzeń i stypendiów zespołu badawczego, zakup aparatury, materiałów i usług, koszty wyjazdów i konferencji oraz inne koszty związane z realizacją projektu.

IdeaLab jest konkursem na projekty badawcze realizowane wspólnie przez zespoły badawcze, składające się z co najmniej jednego partnera polskiego, pełniącego rolę lidera konsorcjum oraz co najmniej jednego partnera z Norwegii, Islandii lub Liechtensteinu. Kierownikiem projektu realizowanego może być naukowiec posiadający co najmniej stopień naukowy doktora, zatrudniony w polskiej organizacji badawczej. W skład konsorcjum mogą wchodzić instytucje badawcze, instytucje publiczne, organizacje pozarządowe oraz przedsiębiorcy. Konkurs będzie przeprowadzony zgodnie z formułą „sandpit” opracowaną przez Radę Nauk Ścisłych i Technicznych Wielkiej Brytanii i stosowaną przez Norweską Radę Badań pod nazwą idélab. Głównym elementem konkursu są warsztaty, podczas których uczestnicy reprezentujący instytucje badawcze, organizacje pozarządowe, czy inne instytucje publiczne lub prywatne zmierzą się z wyzwaniami stojącymi przed współczesnymi społeczeństwami. Nowatorska formuła warsztatów wspiera opracowanie przełomowych, interdyscyplinarnych i innowacyjnych koncepcji projektów badawczych.
Wnioskowana wysokość finansowania na cały okres realizacji projektu musi mieścić się w przedziale od 0,5 do 1,5 mln euro. Z grantu można finansować koszty wynagrodzeń i stypendiów zespołu badawczego, zakup aparatury, materiałów i usług, koszty wyjazdów i konferencji oraz inne koszty związane z realizacją projektu. Projekt może trwać 24 lub 36 miesięcy.

Adresatem konkursu MAESTRO są doświadczeni naukowcy, którzy planują prowadzić pionierskie badania, w tym także interdyscyplinarne, ważne dla rozwoju nauki i wykraczające poza dotychczasowy stan wiedzy. Kierownikiem projektu może zostać osoba, która posiada co najmniej tytuł naukowy doktora i w ciągu ostatnich 10 lat opublikowała co najmniej pięć publikacji w renomowanych czasopismach/wydawnictwach naukowych polskich lub zagranicznych, a także kierowała przynajmniej dwoma projektami badawczymi realizowanymi w ramach konkursów ogólnokrajowych lub międzynarodowych.

SONATA BIS to konkurs skierowany do uczonych, którzy uzyskali stopień naukowy doktora w okresie od 5 do 12 lat przed rokiem wystąpienia w wnioskiem. Jego celem jest utworzenie nowego zespołu badawczego. Poza kierownikiem projektu wśród osób realizujących projekt nie może być osób posiadających tytuł naukowy, tytuł profesora, stopień naukowy doktora habilitowanego lub uprawnienia równorzędne oraz osób, które dotychczas współpracowały ze sobą przy realizacji projektu badawczego finansowanego w drodze konkursu. 

UWERTURA 4 ma na celu wsparcie w skutecznym ubieganiu się o prestiżowe granty finansowane przez Europejską Radę ds. Badań Naukowych (ERC). Badacze, którzy w konkursie UWERTURA będą ubiegać się o staż w zagranicznych zespołach realizujących granty ERC, muszą posiadać co najmniej stopień naukowy doktora i muszą mieć doświadczenie w kierowaniu własnym projektem badawczym wyłonionym w drodze konkursu lub być laureatami prestiżowych stypendiów. Staże mogą trwać od 1 do 6 miesięcy. W okresie 24 miesięcy od dnia podpisania umowy o realizację stażu naukowiec jest zobowiązany do wystąpienia z wnioskiem o grant ERC, w którym będzie pełnił rolę kierownika projektu, a którego realizacja będzie zaplanowana w polskiej jednostce naukowej. 

Nabór wniosków we wszystkich konkursach jest prowadzony za pośrednictwem systemu elektronicznego ZSUN/OSF. W konkursach GRIEG, MAESTRO, SONATA BIS i UWERTURA potrwa do 17 września 2019 r., a ogłoszenie wyników nastąpi do marca 2020 r. 

W konkursie IDEALAB wnioski również będą przyjmowane do 17 września, a rozstrzygnięcie będzie mieć miejsce w styczniu 2020 r. 

Szczegółowe informacje na temat konkursów można znaleźć na stronie Narodowego Centrum Nauki: https://ncn.gov.pl/aktualnosci/2019-06-17-ogloszenie-konkursow

Niniejszym informuję, że Zachodniopomorski Klub Liderów Nauki po raz kolejny organizuje konkurs „Zachodniopomorskie Noble”, mający na celu promowanie najwybitniejszych osiągnięć nauki Województwa Zachodniopomorskiego.

W tegorocznej edycji konkursu wyróżnione zostaną spełniające wymogi najwyższych standardów osiągnięcia wykonane w roku 2018, w ośmiu wymienionych w regulaminie dziedzinach nauk:

  • humanistycznych,
  • podstawowych,
  • technicznych,
  • ekonomicznych,
  • rolniczych,
  • medycznych,
  • o morzu
  • artystycznych.

Mając na względzie zapisy zawarte w regulaminie konkursu, informuję, że szczególnie premiowane będą:

  • wdrożone i/lub sprzedane opracowania patentowe,
  • publikacje w  czasopismach wysoko notowanych na liście filadelfijskiej,
  • prace wykonane na terytorium RP, w szczególności w regionie Pomorza Zachodniego.

W związku z otrzymanym przez JM Rektora zaproszeniem do złożenia kandydatur ze środowiska naszej uczelni, Dziekani Wydziałów poproszeni zostali o wyłonienie z każdego wydziału maksymalnie  po jednej kandydaturze z ww. dziedzin.

Prorektor ds. Nauki

/-/ Prof. dr hab. inż. Jacek Przepiórski

Link: https://www.zut.edu.pl/zut-pracownicy/aktualnosci/informacje-biezace/article/zachodniopomorskie-noble-6.html

Narodowego Centrum Nauki Rada NCN podjęła decyzję o wzbogaceniu konkursu OPUS o elementy charakterystyczne dla konkursu HARMONIA. W ramach konkursu OPUS będzie można, jak dotychczas, wnioskować o finansowanie projektów badawczych realizowanych zarówno bez współpracy międzynarodowej, jak i zakładające taką współpracę.
 
Konkurs HARMONIA przewidywał finansowanie projektów badawczych realizowanych we współpracy międzynarodowej, niepodlegających współfinansowaniu z zagranicznych środków. Ideą, która leżała u podstaw tego konkursu, było zachęcenie polskich zespołów badawczych do współpracy z partnerami z zagranicy. Na przestrzeni lat w związku z ciągłym poszerzaniem oferty konkursowej oraz włączaniem się NCN w szereg inicjatyw i programów międzynarodowych realizowanych w ramach współpracy dwu- lub wielostronnej, zasadność przeprowadzania konkursu HARMONIA znacząco zmalała. Zespoły naukowe mogą występować o środki na projekty badawcze planowane do realizacji we współpracy międzynarodowej w innych konkursach, w tym w konkursach międzynarodowych dwu- i wielostronnych, a także w konkursie OPUS.
 
W związku z tym Rada NCN podjęła decyzję o rozszerzeniu zakresu konkursu OPUS i umożliwieniu finansowania w jego ramach projektów badawczych, które dotychczas były finansowane w konkursie HARMONIA
Od wrześniowej edycji tego konkursu naukowcy, niezależnie od etapu kariery naukowej, będą mogli również starać się o wsparcie finansowe badań realizowanych we współpracy międzynarodowej nawiązanej bezpośrednio z partnerem lub partnerami z zagranicznych instytucji naukowych, w ramach programów lub inicjatyw międzynarodowych ogłaszanych we współpracy dwu- lub wielostronnej albo projektów realizowanych przy wykorzystaniu przez polskie zespoły badawcze wielkich międzynarodowych urządzeń badawczych. Wnioskodawca będzie zobowiązany przedstawić we wniosku informacje o planowanej współpracy międzynarodowej oraz opisać korzyści z niej wynikające.
 
Zaletą konkursu OPUS jest możliwość finansowania projektów, w których można zaplanować zakup aparatury naukowo-badawczej o wartości jednostkowej nieprzekraczającej 500 tys. zł, co było niemożliwe w konkursie HARMONIA. Dodatkowo OPUS stwarza większe możliwości w konstruowaniu zespołu badawczego.
Kierownik projektu może otrzymywać wynagrodzenie etatowe ze środków projektu oraz angażować do pracy w zespole osoby ze stopniem naukowym doktora, studentów i doktorantów, a także partnerów z zagranicznych instytucji naukowych. W ramach konkursu można również finansować powiązane z realizacją projektu wyjazdy zagraniczne wykonawców oraz wydatki związane z pobytem w Polsce zagranicznych partnerów projektu, a także wizyty, konsultacje czy wyjazdy konferencyjne.